PLASTIC ZAK KRANSEN.

26-04-2012

GOEDEN MIDDAG ALLEMAAL,

WAT EEN WEER ZEG HIER IN DEN HAAG,DE REGEN KWAM NET ALS EEN STORTBAK NAAR BENEDEN,GELUKKIG MAAR VOOR EEN PAAR MINUTEN EN KON GELUKKIG DROOG MIJN ZOON UIT SCHOOL HALEN OP DE FIETS,

EN NU SCHIJNT HET ZONNETJE WEER,GEWOON NIET TE BEGRIJPEN DAT WEER HIER IN NEDERLAND.
IK HAD BIJ VERSCHILLENDE  DAMES OP DE HOBBYDOOS, EEN KRANS GEZIEN GEMAAKT MET PLASTIC BOTERHAM ZAKJES,JE NEEMT EEN IJZEREN/RIETEN/PLASTIC RING(IJZERKLEDINGHANGERTJE KAN OOK)KOOPT GOEDKOPE BOTERHAMZAKJES VAN ALBERT HEYN MERK EURO SHOPPER (0,19 euro)
EN KNIPT DE ONDERKANT VAN DE BOTERHAMZAKJES ERAF,EN KNOOPT HET ZAKJE DAN OM DE RING.MAAR IK HEB LILA PLASTIC PEDAALEMMERZAKKEN GEKOCHT (35STUKS OP HET ROLLETJE)BIJ DE WIBRA EN DIE HEB IK OP MAAT GEKNIPT EN DIE DAN EROM GEKNOOPT,
EN DAN KRIJG JE DIT,EEN KRANS VAN 55CM BREED.
ER ZIT 1,5 ROLLETJE LILA PEDAAL EMMERZAKJES IN VAN DE WIBRA (1,00 EURO)EN HET RUIKT OOK NOG EENS NAAR LAVENDEL,EN  1 IJZEREN RING GEKOCHT IN EEN HOBBYWINKEL (0,75 EURO).
VOOR DE KOSTEN HOEF JE HET NIET TE LATEN,JE ZIET VELE VERSCHILLENDE OP HET NET DIE WORDEN DAT OOK NOG EEN VERSIERD MET WAT MEN ZELF LEUK VIND, OOK HEB IK ZE AL GEZIEN DAT ZE DE KRANS OP DE TAFEL LEGGEN MET EEN PLANT IN HET MIDDEN.MAAR MIJN DOCHTER WILDE ZE KAAL HEBBEN VOOR SELINA HAAR GROTE FEEST AANSTAANDE ZATERDAG.
IK HEB OOK DE ROZE PEDAAL EMMER ZAKJES GEKOCHT BIJ DE WIBRA,DIE RUIKEN NAAR ROZEN,DEZE KRANS IS 45CM BREED EN ER ZIT 1 ROLLETJE IN.
 WAT JE OVERHEBT DAAR KAN JE NATUURLIJK MEE GAAN ZITTEN EXPERIEMENTEREN,EN DAT HEB IK DUS GEDAAN MET HET LILA EN ROZE, EN DIT WAS HET RESULTAAT EEN KRANS VAN 30CM,
HET IS ECHT EEN LEUK WERKJE OM TE DOEN,CINDY HEEFT DE ZAKJES GEKNIPT EN IK HEB GEKNOOPT,HIHIHIH

ER ZULLEN ER VAST NOG MEER VOLGEN MAAR DAN IN ANDERE KLEUREN,IK HOOP OOK NOG EENS ROOD PLASTIC TE VINDEN MIJN FAVORIETE KLEUR.
HIER NOG EEN FOTO VAN MIJN DOCHTER AAN DE KNIP,DE ROMMEL,EEN GEKNOOPT ZAKJE EN DE ACHTERKANT VAN DE RING,





GROETJES HESTER

46 reacties:

Angélique zei

Dat ziet er super uit! en weer bestendig, heel handig met dit "je-weet-nooit-waar-je-aan-toe-bent-weer" ;-)

Sandra zei

tjeee die zien er leuk uit, ik vind die paarse zo geweldig, en lekker gezellig samen freubelen.

Klaske v.d Bij zei

Leuk..ook die kleurtjes zijn Super, mooi gemaakt.

Monique zei

Wat een geweldig idee. Het kost inderdaad geen drol en je hebt toch iets heel aparts.

Groetjes, Monique

hester zei

dank jullie wel dames,

Ingrid zei

Wat een leuk idee!!! En het ziet er heel gezellig uit (en het ruikt dan ook nog lekker, hihi)

creaoma zei

Super...je moet het maar verzinnen

Anoniem zei

Hallo, Ik heb een lichtblauwe krans gemaakt voor een vriendin, die een zoontje heeft gekregen.
Nu wil ik ook een roze maken, maar kan helaas geen roze plastic zakjes vinden.
Kun je mij vertellen waar je die gekocht hebt.
B.v.d. Greet Meewis

hester zei

hoi greet

ik heb deze kleuren gekocht bij de wibra
1,00 euro en ik heb er 2 rollen in zitten.

veel succes ermee
groetjes hester

Anoniem zei

Ik zag ergens in ons dorp ook zo,n krans hangen . ik eens even kijken op google en dan afbeeldingen , kom ik de gekleurde krans van jou tegen met uitleg leuk leuk. Ik gelijk naar de handwerkwinkel ringen halen , naar de Wibra voor gekleurde zakken en jahh hoor ook nog in mijn kleur zacht groen , Ga hem vandaag afmaken super leuk. Dank je wel voor je uitleg op de site
groetjes Mageet

Anoniem zei

ik heb een vraagje....ik ben ook bezig met kransen...maar nu wil ik een krans in paars met wit maken....ik zag bij jou de roze met paars....knoop je dan de kleuren om en om?
Of 2 paars 2 roze.....

groetjes fokelien

hester zei

JA KLOPT GEWOON OM EN OM KNOPEN DAN KRIJG JE ER VANZELF EEN LEUK MOTIEF IN!!!GROETJES HESTER

Anoniem zei

dankjewel

gr fokelien

Anoniem zei

Hoi een vraagje waar koop je de ringen want ik heb ze gekocht voor 2,50 en 1,50
Groetjes cobie

hester zei

IK HEB DEZE RINGEN GEKOCHT BIJ OPITEC/HOBBYFIX
IK DOE DAAR ELKE 4 MAANDEN EEN BESTELLING MET MIJN DOCHTER EN KOOP DAN EEN HOOP SPULLETJES,
EN DIE RINGEN WAREN SPOT GOEDKOOP,
JE KAN OOK EEN IJZEREN KLEDINGHANGERTJE NEMEN DIE JE BIJ DE STOMERIJ KRIJGT DIE KAN JE OOK ROND BUIGEN EN JE HEBT DAN GELIJK EEN HAAK OM DE KRANS OP TE HANGEN,MAAR JE EEN STUK STEVIG IJZERDRAAD KAN JE OOK GEBRUIKEN,IK VIND DIE RINGEN WEL DUUR WAT JIJ ZEGT,IK BETAAL IETS VAN ONDER EEN EURO.

Anoniem zei

Als je pedaalemmer zakken gebruikt, op wat voor lengte knip je die dan af. Of knip je alleen de bodem er uit.want boterhamzakjes zijn nogal wat korter.

hester zei

ik knip de onderkant eraf en de handsvaten ook,en dan knoop ik het er om heen(om de ring),ik heb het gewoon bij geknipt toen ik helemaal klaar was en dan kan je zelf de lengte bepalen hoe langer de plastic zakken hoe breder je krans dus gewoon even zelf frobelen wat je mooi vind!!!!

Anoniem zei

Wow, wat LEUK, en wat een goed plan. Dat ga ik van de week ook maken. Dank je wel voor de tip. Mag ik je nog vragen; waar haal je die ijzeren ring?

Groetjes, Mary

Anoniem zei

Oh haha, en dan lees ik pas te laat waar je die ringen koopt! TXS.
Mary weer.

Anoniem zei

super leuk!
Ik ga ze ook maken.

Gr. Ellen

Anoniem zei

hoi

Anoniem zei

ik heb ook een krans gemaakt van pedaalemmerzakken maar dan om een strokrans heen.

Anoniem zei

Ik maak zelf harten in het rose en blauw bij een geboorte. Ik neem 2 kapstokken van staal die maak ik aan elkaar vast. Vervolgens knoop ik daar rose of blauwe zakjes erom heen dan heb je een leuk kraamcadeau.

marian matthijs

Anoniem zei

Hallo, wat een fantastisch idee om zo'n krans te maken, ik heb er ook lichtjes doorgedaan, hij hangt aan de deur en ook door de verlichting die buiten hangt vind iedereen het heel sfeervol staan.
Verder voor ieder een verrassend maar zeker een GEZOND 2013 toegewenst.


mieke van dervelden zei

Hallo Hennie.
Ik zou ook, graag die ringen willen kopen bij opitec,
ik heb op internet gekeken bij opitec/hobbyfix,maar die ringen waar jij mee werkt ,die kan ik niet vinden ,onder welke noemer staan ze,want als ik ga zoeken dan kom ik alleen de stro ringen tegen.
En die worden me te duur ,want ik wil het met mijn bejaarde groep gaan maken ,ik hoop dat je me helpen kan.
Met vriendelijke groeten van mieke
Groetjes van Mieke

jose zei

super zag er al een paar in het dorp, ipv een ring kun je ook stroomdraad gebruiken is ook buigzaam

janencarlinadekeizer zei

ik heb ook al een paar kransen gemaakt een licht blauwe die is van diepvrieszakjes en een geel exemplaar die is van afvalzakken en ruikt naar citroen deze zaken zijn in duitsland gekocht het is echt leuk om te doen en je hebt er niet veel voor nodig

Anoniem zei

ik heb een ring gebruikt van een wieldop

Donja zei

Zijn die roze nog steeds te koop bij wibra?

jolanda zei

Hoi prachtig gemaakt ik heb 1 vraag moet je bij de zakjes de bodem eraf knippen ??

Anoniem zei

De zakjes zijn nog steeds te koop bij de wibra

Anoniem zei

kleer hangertje van de stomerij ,kun je rond buigen en je hebt een haakje

Anoniem zei

je kunt ook een ijzer kleer hangertje van de stomerij gebruiken buig je een beetje rond

Anoniem zei

Hoihoi
Ik heb een vraagje ik wou zoiets ook maken maar ik heb eeen hart gekocht en daar zitten kleine rondjes aan hoe moet ik daar aan doen moet ik 1of 2zakjes knopen
Gr almina

hester zei

kan je er dan niet gewoon over heen knopen met de zakjes????/

Tineke zei

Hallo hester.
Wat een leuk idee. ook leuk om met kinderen te maken.

gr Tineke

megchelina zei

ik ben even met die wibra zakjes bezig geweest, maar kom er niet echt mee uit, handvat eraf geknipt,maar dan vind ik ze nog erg groot. ik lees op maat knippen, welke maat bedoel je precies?

Anoniem zei

je wilde een rode krans probeer poepzakjes

Anoniem zei

aanvullende tips voor kleuren zakjes:
maandverbandzakjes hardroze ik dacht bij de action.
blauwe luierzakjes bij de wibra
en inderdaad hondenpoepzakjes zoeken.
succes allemaal, ik ga ook aan de slag, en doe er ook een lichtsnoertje door.....
Miranda

Anoniem zei

Hoi,
Bij de Hema hebben ze rode poepzakjes voor de hond, deze kun je natuurlijk ook gebruiken!
Groetjes Truus

Carla zei

Wij hebben een hoepel bij de speelgoed winkel gekocht, met een doorsnee van 1 meter, daarbij 3,50 meter witte buiten led verlichting omheen gedraaid. 2400 broodzakjes erom heen geknoopt, en hangt sinds vandaag aan de voorgevel van het huis. Er staan mensen vol bewondering naar te kijken, het is net ijs zo mooi

hester zei

carla is er ergens een site waar we je hoepel kunnen bewonderen?????

Anoniem zei

Ha, super leuk idee van die hoepel ga ik zeker proberen met mijn kinderen

Anoniem zei

hoi ik vind het superleuk en ga het ook egt proberen te maken

Anoniem zei

Ha Hester, ik ben de krans aan het maken.. heb een krans van 27 cm..maar heb nog niet genoeg aan twee pakjes pedaalemmerzakken. Wat doe ik fout? Moet ik de pedaalemmerzakken door de helft doen?

hester zei

Hoi anoniem,
ik had rolletjes van de wibra en volgens mij zaten daar 100stuks op,het waren een soort van plastic tasjes,dus heb ik de handsvaten eraf geknipt,en de bodem ook eraf knippen,en dan er om geknoopt,dus ja als je denkt dat je tekort komt zou ik toch wat extra rolletjes kopen,
er zijn ook mensen die maken het van de plastic boterhamzakken,bodem afknippen en dan knopen,
maar ik denk dat als je de echte pedaal emmer zakken heb die zijn wel groot hoor en dan kan je ze beter doorknippen.

Een reactie posten