lekkere warme coll

3-11-2012

hallo allemaal,

ik heb voor mijn dochter cindy deze leuke coll gebreid
met de valse patent steek ,

mijn dochter houd niet van strakke breiwerkjes, en dus is deze
coll gebried met breinaald nr 8 en de saskia wol van de wibra
er zitten 2 bollen van 100 gram in,en de lengte is 1,60 m.
ik heb hem op 2 pennen gebreid en niet met de rondbreinaald
want dat lukt me niet,hihihhiihih
dan het begin en einde aan elkaar genaaid zodat je deze lus coll krijgt,
dan 2keer om je nek en dan ziet het er zo uit,
cindy vind hem fantastisch en staat ook erg leuk op haar zwarte jas,
en of ik hem ook nog in 5 andere kleuren zil maken,hahahahah
grappenmaakster is het,
maar met het gevolg dat mijn andere dochter er ook wel 1 wil  en mijn kleindochter vanm 8 jaar ook wel een rozy,cyclaam en lila wil,hahahahahah
die denken zeker dat ik een breifabriek wil beginnen,hahahahah,
voorlopig maak ik er voor ieder gewoon 1!!!!!!
 
groetjes hester

13 reacties:

ineke zei

mooi hoor!
los breien maakt het werk ook veel zachter!
je dochter is knap!
ze zou zo passen tussen mijn dochters !

TIO zei

Heel mooi! Je weet dus nog wel wat te doen:-)

Anja zei

Leuk hoor zo'n moeder en oma die dat even maakt !!
Staat super !!!

Angélique zei

Hahaha, dat wordt gewoon niet slapen voorlopig :-)
De col staat erg leuk!

Moos zei

Prachtig!!!!
Wat zal ze daar veel plezier van hebben!!!!

Yvonne haakt zei

Mooi hoor :-) , heb je het met dubbele draad gebreid?

hester zei

HALLO DAMES,
DANK JULLIE WEL VOOR DEW LEUKE REACTIES,
OOK NAMENS CINDY!!!!!!

YVONNE DE COLL IS GEBREID MET DE SASKIA WOL VAN DE WIBRA EN HET SCHEELT NIET VEEL OF CINDY NEEMT HEM MEE NAAR BED,ZO ZACHT IS DIE,HIHIHIHIHIH,.

GROETJES HESTER

Yvonne haakt zei

Hoi Hester,
Ik heb 2 dochters en die hebben ook nooit genoeg haha
Maar de Saskia wol moet je toch op pen 4 breien?

Groetjes Yvonne

hester zei

hoi yvonne,
ja die brei je normaal ook op 3,5 en 4
maar als je een lossere steek wilt hebben
moet je het gewoon proberen met een grotere naald,dus breipen nr8 ging het prima mee, vooral met die patent steek,is hartstikke leuk,en mijn dochter is er gek op,.soms moet je gewoon even afwijken van wat er op het etiket staat,hahahaha

Yvonne haakt zei

Hoi,
Bedankt voor de tip :-)
Zal het ook proberen hahaha kijken hoe het gaat :-)

Anoniem zei

Hoeveel steken moet je opzetten,want ik vind hem prachtig.mooie blog heb je.Groetjes Marij

hester zei

hoi marij

ik heb als ik hetgoed heb 56steken opgezet,en de volgende die ik maak moet wel 20cm korter dan deze van 1,60m mijn dochter vond hem iets te ruim,
ik heb gewoon bij google valse patent steek in getypt en wat filmpjes bekeken,en zo is deze coll tot stand gekomen,hihihih.

Anoniem zei

Hester dank je wel voor je reactie.Ga dit zeker proberen.Nogmaals bedankt.Groetjes Marij

Een reactie posten