PATROON BABY SLOFJES!!

10-05-2013
HALLO ALLEMAAL,
HIER HET PATROON VAN DIT SLOFJE
gebreid met de super soft van de zeeman en nld nr 3,
0-3 MAANDEN
ZET 24  (27)  STEKEN OP,
BREI 56 (60) NAALDEN RECHT( 28 (30) RIBBELS)
KANT DAN 11 (12) STEKEN AF,
EN BREI DAN
A)1NLD RECHT,1NLD AVERECHT,1NLD RECHT,1NLD AVERECHT.
B)1NLD AVERECHT,1NLD RECHT,1NLD AVERECHT,1NLD RECHT.
HERHAAL A EN B TOT DAT JE AAN DE ENE KANT 9 EN DE ANDERE KANT 10 STREPEN HEBT
EN DAN ALLE 15  STEKEN AFKANTEN,
NU VOLGT HET IN ELKAAR ZETTEN VAN HET SLOFJE WAT VOOR VELE VAAK EEN MOEILIJK KLUSJE IS,DUS HIER WAT UITLEG!

A)het platte lapje

                                                            

                                                 B)dubbel gevouwen en zijkant dichtnaaien




                                                              
                                           C)JE KAN JE SLOFJE ZO NEER ZETTEN
                                                                               

D) JE VOUWT HET LAPJE ZO DAT DE GERIBBELDE KANTEN
OP ELKAAR LIGGEN DUS WAT JE NET HEBT
DICHTGENAAID ZIT NU AAN DE ZIJKANT VAN HET SLOFJE
ALS JE HEM DUBBEL VOUWT,
EN NAAI NU ALLEEN HET WITTE GEDEELTE DUS DE ONDERKANT(ZOOL)VAN HET SLOFJE.

E) EN NEEM NU EEN DUBBELE DRAAD,
EN RIJG DEZE DRAAD DOOR DE GERIBBELDE BOVEN KANT.



F) NEEM EEN NIEUWE DUBBELE DRAAD EN RIJG DEZE DRAAD NU DOOR DE ONDERKANT.



G)TREK NU DE DRAADJES  VOORZICHTIG AAN


H)NU GOED EN STRAK AAN TREKKEN(KIJK UIT DAT JE DRAADJES NIET BREKEN ALS JE TE HARD TREKT) EN LEG IN DE DRAADJES 3 KNOOPJES,ALS JE HET NIET STRAK GENOEG DOET KOMT ER EEN OPENING IN HET GERIBBELDE GEDEELTE EN DIT IS NIET GOED.
ALLE DRAADJES AFWERKEN



I)EN HET SLOFJE NU OMKEREN EN KLAAR.
NU NOG EEN TWEEDE SLOFJE BREIEN,


JE KAN NU EEN KOORDJE HAKEN VAN 120 LOSSE ,EN DIT RIJG JE DOOR HET SLOFJE HEEN ANDERS VERLIEST DE BABY HET SLOFJE,JE KAN ER NOG EEN BLOEMETJE OPNAAIEN OF KNOOPJE OF WAT JE MAAR WILT.

HOPELIJK IS HET ZO DUIDELIJK!!!!!

32 reacties:

mingle-mangle zei

hoi hester,leuk misschien ook een proberen weer eens iets anders dan haken,lijkt niet zo moeilijk:D

fijn weekend mingle-mangle

ineke zei

prima uitgelegd!!!

3dkaart zei

Dank je wel voor de duidelijke beschrijving en foto's.
Mag ik vragen voor hoeveel maanden deze slofjes zijn?
Gr Helma

Anja zei

Helaas ben ik geen brei-ster, maar ze zijn super schattig !!

Zwaantje Heerlien-van den Wijngaarden zei

vorig jaar heb ik dezelfde slofjes gebreid hier zijn die van mij te zien http://zwaantjecreatief.blogspot.nl/2012/02/eindelijk-hebben-de-konijntjes-een.html zo leuk om te maken

Fenneke zei

Hoi Hester, dank je wel voor de uitleg. Vind de slofjes erg leuk !

Fenneke zei

Hoi Hester, dank je wel voor de uitleg. Vind de slofjes erg leuk !

Elly van Es zei

Dankzij de goede uitleg zijn ze gelukt.
Wat een leuke aparte slofjes en nog lekker warm ook!
Dank je

Sanne Post zei

hoi 3dkaart

deze slofjes zijn van 0 tot 3 maanden

groetje sanne

hester zei

ja dit zijn erg leuke slofjes
en als je eenmaal weet hoe het werkt
gaat alles vanzelf en zullen er vast nog meer volgen!!!!

Sanne Post zei

ik heb er nu twee gemaakt om te oefenen maar hij word erg groot vraag me af wat ik fout doe

hester zei

hallo sanne
welke wol gebruik je dan??
en welke naald dikte??????
ik heb al tientallen paren
gemaakt en altijd de juiste maat.

Marca zei

Hoi Hester zijn erg leuke slofjes

heb er een paar klaar de maat van teen tot hiel is 10 cm

Ik wil graag een paar maken die wat groter zijn moet ik dan de strepen die de voet vormen meer van maken of iets dikkere wol ? ben nl niet zo ervaren breister alvast bedankt voor het leuke patroon

hester zei

hallo marca

ik denk dat je even een proefslofje moet breien dan,ik zou ook 1 of 2 streepjes meer proberen,of naald 3,5
ik ken deze slofjes alleen maar van 3 tot 6 maanden.en wil je ze kleiner dan wat streepjes er af,misschien ook even het voetje van de baby meten.ik hoop dat je wat hebt aan me antwoord,
groetjes hester

Sanne Post zei

ik kwam erachter dat ik met naald 5 mm aan het breien was gister naald 2 en 3 gekocht en met naald 3 gebreid de wol is middelmaat ik heb veel wol gekregen en daar zit geen etiket op
ik wil graag even weten hoe lang die dan is
ik heb zelf nog geen kindjes op te passen
als ik de onderkant meet is hij 10 cm meter
groetjes sanne

hester zei

hallo sanne,

ik denk als je het slofje met naalden nr 3 maakt het verschil snel te zien zal zijn,ik heb op dit moment geen slofjes hier maar ik dacht dat die van mij ongeveer 8/9 cm waren.
maar die waren gebreid met supersoft wol van de zeeman,en dat is dunne wol.

Sanne Post zei

hallo hester

jammer dat ik je geen foto kan sturen zodat ik het kan laten zien ik heb een andere wol hier liggen die is dunner dat ga ik proberen die komt ook van de zeeman vandaan roze met een glitter er door heen
mocht dat ook niet lukken pak ik naald 2

groetjes sanne

Sanne Post zei

hallo hester

ik ga nu na de zeeman en koop de super soft
wol zodra ik er eentje heb gemaakt laat ik je het weten als het is gelukt

groetjes sanne

Marca zei

Hester bedankt voor je snelle reactie

Brei nu een paar slofjes van de zeeman wol die jij noemt en daar ga ik dan verder mee aan de slag voor een wat grotere maat als het lukt laat ik je het wel weten ik moet nog een maandje wachten en dan kan ik het op de voetjes van m'n eerste kleinkind aan passen groetjes Marca

hester zei

succes dames,ik hoop dat het jullie nu lukt!!!!

albertha mettingvanbergen zei

leuke sokjes ik brei ze op dit moment alles is duidelijk tekst en foto,s het kan niet mislukken,

Anoniem zei

heb u ook zo een makkelijk patroon voor jongensslofjes met de zelfde uitleg u zou mijn er erg blij mee maken alvast dank u wel gr maria uit emme;oord

anna zei

Erg leuke site Hester, en wat een creatieve ideeën.
Bedankt voor het patroontje van de babyslofjes en dan vooral de duidelijke uitleg. Ik had al op een andere site gekeken maar ik snapte niet wat er bedoelt werd. Nu is het me dus gelukt.

Anoniem zei

Hallo Hester,
Ik heb deze slofjes ook gebreid en ik heb een pompoentje erop gemaakt. Ik heb ze kado gegeven toen ik op kaamvisite ging.

Anoniem zei

Geweldig zoals jij alles uitlegd, super...dankjewel. Ik ben aan t breinen gegaan.
Fijne avond, en nogmaals bedankt.
Heb jij toevallig ook een patroon van een lief romantisch babymutsje... ik denk dan zelf, aan iets wat fijn is, maar toch open... snap je wat ik bedoel? Zodat je op t bolletje kijkt van de baby. Misschien niet erg warm, maar wel heel lief/romantisch

Gr.
Caroline

Anoniem zei

Bedankt voor dit leuke patroontje. Ze zijn goed gelukt.Gr. Els

moby_dick zei

dank je wel , ik heb het geprobeerd , lukt nog ook , goed uitgelegd , super dank U

Maenhout Liliane zei

Dank je wel,super goed uitgelegd,vooral met de foto's er bij!
M'n eerste sokje voor m'n eerste kleinkindje dat op komst is ,is super goed gelukt,echt schattig!!

Gerda keiser zei

Wat een super leuk eenvoudig Patroon!
Ik heb ze gemaakt met gemeleerd grijze dunne sokkenwol met babyblauw . Stoer en toch ook weer echt voor een baby.
Bedankt!
Groetjes Gerda

Anoniem zei

Ik ben 12 en heb dit super schattige slofje gemaakt en je hoeft alleen recht en averecht te breien... Is niet moeilijk!!!

Tity Huisman zei

Je kunt vele varianten bedenken voor babyslofjes. Deze zijn niet zo moeilijk. Erg handig als je het zelf kunt. Weer eens iets anders dan uit de winkel. Dat is zo eentonig. Hopelijk komt dit weer helemaal in de mode. Erg snoezig.

els willems zei

heel mooi vind een heel mooi patroontje kun je me helpen voor maten voor kleiner modelletje van 1 maand of gaat dat niet

Een reactie plaatsen