bosje bloemen gehaakt

18-03-2014

goede avond allemaal.

ik vind narcissen helemaal geweldig,maar na een paar dage is je bosje al weer uitgebloeit
,maar om dan steeds nieuw te kopen dat word me iets te prijzig,
dus heb ik maar me eigen bosje bloemen gehaakt,hihihih

de narcissen heb ik gevonden op ravelry is wel een engels patroon,maar met google vertaler erbij moet dat voor de meeste wel lukken
http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-daffodil

de stelen heb ik zo gemaakt
magische ring,5vasten en dan rond blijven haken tot je 50 toeren hebt,
dan de steken verdubbelen naar 10 vasten,en in de volgende toer naar 15 vasten,
draad afknippen,beetje lang laten en dan 2 pijperagertjes erin gedaan, en dan de steel
tegen de bloem aan genaaid.

de rode bloemen heb ik hier gevonden maar dan toch ook weer een beetje aan gepast
http://mooisvanme.blogspot.be/2011/01/patroon-van-gehaakt-bloemetje.html

ik heb inplaats van in de hele steek te haken,1toer in de voorste lusjes gehaakt met dus die 12 losse,en de volgende toer in de achterste lusjes met 15 losse,zo krijg je een beetje gerbra idee.

ik heb er 20 gehaakt,de bloemen met haaknaald 2,5 en de stelen met nr 4
en alles met Catania,

ik ga nu maar weer wat anders zoeken om te maken,

groetjes hester

7 reacties:

Angélique zei

Lekker fleurig boeket!

Anja/ChériesCrochet zei

Wat mooi Hester en wat een vrolijke bos. Ga je lang plezier van hebben :-)

Carla Killens zei

Prachtig, en ze blijven mooi ook als je vergeet water te geven ;-)

Jolanda zei

wow Hester, die zijn echt prachtig geworden!! Daar kun je lekker het hele voorjaar van genieten.

groetjes Jolanda

Amarins zei

Schitterend, wat heb je dit mooi gedaan. Kun je lekker lang genieten van zo;n vrolijk bosje. Groetjes, Amarins

ineke zei

mooi hoor.. ik zag ze op facebook al voorbij schuiven.. fijn dat je even uitlegt hoe je de stelen gedaan hebt!

petra zei

hoi Hester,
ik ben bezig met de narcis maar het groene gedeelte haken lukt me niet goed en ik begrijp eigenlijk niet hoe het moet worden, heb jij daar misschien een goede vertaling bij?

Een reactie posten