leuke dassen

12-10-2014
goedemorgen allemaal in blogland,
ik heb verleden week de Shaggy wol bij de zeeman gekocht
en er deze 2 leuke dassen voor mijn kleindochter
van gemaakt,
je hebt maar 1 bol nodig voor deze lengte

ik heb breinaald nr 8 gebruikt,en maar 3 steken gebruikt,
en dan gewoon vrolijk door breien tot je wol op is,
mijn dochter hebben toen ook maar even wol gehaald en die willen nu ook zo een das,hihihi.

dus ik ga maar nog even aan de slag ongeveer 1 uurtje
doe je er over,

groetjes hester

7 reacties:

mingle-mangle zei

super idee we hadden de bolletjes al gezien,maar geen idee
hoe we het zouden kunnen verwerken,dit is inderdaad
gewoon super,
wij gaan maandag even langs de zeeman
fijn weekend verder mingle-mangle

Tinneshobbyworld zei

Heb deze in het verleden ook al gemaakt en vind het nog steeds leuk om te doen. Je hebt op korte tijd een super leuk resultaat.
Fijne zondag, Tinne

Anja/ChériesCrochet zei

Super vrolijk deze dassen

Anoniem zei

Leuk! Volgens mij moet je wel los breien met deze wol.Ik heb het ook geprobeerd.Had zelfs 18 steken opgezet met deze wol,maar het werd een soort plank,hihihi.Ga het na 3 keer uitrekken (zucht) nog maar eens proberen...

hester zei

18 steken????????
nou ik gebruik 3 steken en brei dan gewoon recht en dan de steken afkanten en door de laatse steek de draar hee halen en klaar is je das, en ik brei met naald 8.

Coro Vitfey zei

Is 3 steken genoeg, wordt het dan niet een dun sliertje? Gr. Esmee

hester zei

hallo coro
mijn dochters vinden het genoeg wil je meer steken doe je er 6 met naald nummer 8,en dan heb je 2 bollen nodig denk ik

Een reactie posten